چهارشنبه

توضیحات پتروشیمی كرمانشاه درباره وقایع اخیر این شركت

توضیحات پتروشیمی كرمانشاه درباره وقایع اخیر این شركت

و پاسخ خبرنگار فارس

خبرگزاری فارس: در پی موضوعات مطرح شده درباره پتروشیمی كرمانشاه، به‌هم خوردن جلسه مجمع عمومی و اظهارات دو عضو هیئت مدیره دراین باره، روابط عمومی پتروشیمی كرمانشاه با تاخیر دو هفته‌ای توضیحاتی برای فارس ارسال كرده است.

متن كامل این توضیحات كه در آن از عدم وجود نقدینگی، شركت را دارای مشكل جدی در ادای دیون، خرید موادشیمیایی، تامین قطعات یدكی، پرداخت دیون معوق بانك‌ها و پرداخت مالیا‌ت‌های معوق و طلب شركت گاز معرفی كرده و بالتبع پاسخ فارس برای اطلاع كاربران به شرح زیر است:

توضیحات فارس: 1- این گزارش در واقع تكمیل گزارشات قبلی فارس به استناد اظهارات عضو هیئت مدیره و موسسین پتروشیمی كرمانشاه مبنی بر وجود مشكل دراین شركت عظیم است و تاكید آقایان معصومی لاری و رزمجو بر وجود تخلف دربرگزاری مجمع عمومی و احقاق حقوق 61هزار سهامداراست.
2- به این نكته اشاره نكرده‌ایم كه در صورتجلسه‌ای گزارش روند برگزاری مجمع عمومی بدون امضاء یك عضو موثر(رزمجو) كه درهیئت رئیسه بوده چگونه همه چیز حل و فصل شده است؟
3- این نكته كه اعضای دولتی هیئت مدیره و مدیرعامل باید بعد از راه اندازی مجتمع به استناد صورتجلسه با شركت ملی صنایع پتروشیمی برابر سهام تعیین شوند، پس از یكسال از راه اندازی هنوز بی پاسخ مانده است.
4- چگونه در تراز مالی سالیانه طلب شركت پتروشیمی از شركت خدمات حمایتی كشاورزی كه تا پایان سال87 بالغ بر75 میلیارد تومان است و این شركت در نامه‌ای به شماره 14581/87/55 مورخه:29/3/87 كه تصویر آن موجود است و این شركت مفاد قرارداد شماره190502/86/55 را پذیرفته و درخواست ادامه كالا كرده و براین نكته تاكید ورزیده كه قیمت كالای ارسالی علی الحساب است و مابقی پس از تعیین قیمت توافقی پرداخت می شود، به كلی نیامده و دلیل چشم پوشی از این طلب در تراز سالیانه چیست؟
5- چرا وضعیت به جایی كشیده می‌شود كه 250نفر از پرسنل و مهدسان پتروشیمی به تمام مراجع ذیصلاح و مسئولان نامه نوشته و از شركت می‌نالند و خبرگزاری فارس علی‌رغم دراختیار داشتن این نامه و امضاهای آن كه اتفاقا " در دادگستری هم برابر اصل شده، اقدام به انتشار آن نكرده است؟
6- علت توهین آشكار و به كار بردن عبارات و سخنان سخیف در حق سهامداران و مردم كرمانشاه از سوی یك عضو مسئول هیئت مدیره در جلسه مجمع عمومی چه بوده است؟
7- در توضیح روابط عمومی پتروشیمی آقای معصومی لاری عضو حقیقی هیئت مدیره معرفی شده و نامی از ایشان به عنوان عضو هیئت موسس و كسی كه همه مردم و مسئولان می‌دانند اخذ مجوز پتروشیمی، راه اندازی و انجام مهم‌ترین كارهای اولیه برعهده ایشان بوده، برده نشده و ایشان را كه دارای وجهه بازرگانی، تجاری، اجتماعی و سیاسی بالایی نزد مسئولان كشور و استان است به عنوان عامل تشنج معرفی شده است؟
8- در این توضیحات اشاره‌ای به ناتمام ماندن جلسه كه خبرنگار فارس شاهد آن بود، نشده و تاكید شده كه «جلسه مجمع عمومی تحت شرایط بسیار دشواری ادامه یافت و پس از انجام مراحل قانونی به كار خودپایان داد.» درحالی كه به استناد نامه‌‌ای كه نسخه‌ای از آن با امضای جواد مدلل سهامدار و عضو هیئت مدیره، كیومرث رزمجو سهامدار و عضو هیئت مدیره و ناظر جلسه مجمع عمومی، جهانبخش شكری موسس و سهامدار و سید صادق معصومی موسس، عضو هیئت مدیره و نماینده 46 درصد سهامداران مردمی پتروشیمی درفارس موجود است خطاب به رئیس اداره ثبت مبنی بر غیرقانونی بودن مجمع عمومی و مصوبات آن همراه با شرح وقایع ارسال شده كه دلیلی بر ناتمامی جلسه مجمع عمومی بوده است.
9- تصاویر قراردادپتروشیمی با شركت خدمات حمایتی وزارت جهادكشاورزی، مصوبه های شورای اقتصاد درباره پتروشیمی كرمانشاه و پیگیری مطالبه این شركت نزد فارس موجود است.